maandag 3 januari 2011
Vroagt oe ploat mar oan vur un poar knaake!
Pleidooi voor Serious Request 2011 te Tilburg!
De inspiratie voor dit stukkie werd gehaald uit een heerlijk Broodje Unox. Een zeer welkom tussengerechtje in combinatie met een kopje snert, tijdens deze barre winter met enorme kou. De catering van Fontys speelde hier dit jaar opvallend leuk op in. In een houten hutje probeerde men deze en enkele andere artikelen aan de studenten te verkopen. 15% van de opbrengst ging naar 3FM’s Serious Request.
De inmiddels geïntegreerde Tilburger begrijpt dat de titel niets anders betekent dan de essentie van het concept wat door bovengenoemd radiostation werd opgezet. Mensen vragen een plaatje aan en maken hiervoor geld over, wat naar een goed doel gaat. Geniaal blijkbaar, want inmiddels ontpopt het Glazen Huis zich jaarlijks tot een grote hype. Niet alleen plaatjes worden aangevraagd om geld op te halen, ook worden vele acties op poten gezet om het doel te ondersteunen en zo ergens op de wereld mensen gelukkig te maken. Daarmee heeft 3FM een uniek en goedlopend concept.
Ik vind het grote klasse dat men zo hard aan het werk is gegaan om geld in te zamelen, maar ik vraag me tegelijkertijd af of je nog wel over een financiële crisis mag spreken op het moment dat we uit het niets ruim zeven miljoen weggeven. Daar komen nog de onzinnige uitgaven aan vuurwerk bij, wat gerust een keertje geboycot mag worden in mijn optiek. Afijn, terug naar het onderwerp…
Dit jaar was het grote feest in Eindhoven, waar dan ook de hele week vele festiviteiten werden georganiseerd. Zeven dagen lang stond de lichtstad in het teken van het Glazen Huis en Het Rode Kruis. Het mooie hieraan was dat heel ons land deze stad op de voet volgde en afreisde naar het zuiden om geld in die levensgrote spaarpot te stoppen. Ik moet eerlijkheidhalve toegeven dat ik de exacte cijfers niet ken, maar ik gok dat dit evenement de stad zelf ook wel wat heeft opgeleverd aan financiën. Er is in mijn ogen dus zeerzeker sprake van een win-win situatie!
Daarom wil ik ervoor pleiten dat de gemeente Tilburg alles op alles zet om ervoor te zorgen dat het Glazen Huis de komende editie op de Heuvel in onze Kruikenstad komt te staan. Een week lang alle schijnwerpers op Tilburg, ik vind het best een investering waard. Dit is de ultieme manier om de stad op een positieve manier te profileren, wat gezien de resultaten van Willem II natuurlijk wel nodig is nu. Citymarketing wordt het ook wel genoemd, waarbij maatschappelijke betrokkenheid tot op de bodem wordt doorgevoerd!
Ik zie het wel voor me, laveloos voor dat huis gaan staan tot ’s morgens vroeg. We maken er een groot feest van. Eindhoven heeft afgelopen jaar bewezen dat gezelligheid in Brabant geen tijd kent. Laten we dat in Tilburg nou eens gewoon overdoen. Deze studentenstad is groot genoeg om het concept tot een nog groter succes te maken. Ik zal persoonlijk aan elke actie deelnemen, ongeacht welk goede doel het deze keer wordt. Het goede doel zit hem namelijk gewoon in de stad zelf! Laten we alvast acties gaan bedenken! 3FM, kom maar op!
Berry Kolen
Meer info over studeren, studie, opleiding, evenementen, uitgaan etc. in Tilburg? Check http://www.tilburgisthuis.nl
Labels:
"Glazen Huis",
"Serious Request",
2011,
3fm,
Eindhoven,
fontys,
tilburg
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten